Графічний редактор – це комп’ютерна програма, призначена для створення й редагування зображень.
Середовище графічного редактора дає в руки дизайнера, художника універсальні інструменти, з допомогою яких на екрані комп’ютера можна легко перетворити будь-яку фантазію у графічні об’єкти.
Яким чином створено зображення на екрані монітора? Воно складено з маленьких (підсвічених) точок, що є елементами прямокутної таблиці-екрану. Ці точки зливаються в єдине ціле, якщо не придивлятися до них ретельно. Їх називають пікселами. Це слово походить від англійського слова pixel, що є скороченням від словосполучення picture's element – елемент зображення.
Піксел – найпростіший графічний об’єкт, що лежить в основі всіх графічних об’єктів.
KolourPaint — це графічний редактор, що дозволяє створювати зображення у вигляді набору пікселів.
Запуск програми KolourPaint здійснюють вказівкою меню Програми / Графіка / KolourPaint. Після запуску з’явиться вікно, зображене на малюнку.
Середовище графічного редактора дає в руки дизайнера, художника універсальні інструменти, з допомогою яких на екрані комп’ютера можна легко перетворити будь-яку фантазію у графічні об’єкти.
Яким чином створено зображення на екрані монітора? Воно складено з маленьких (підсвічених) точок, що є елементами прямокутної таблиці-екрану. Ці точки зливаються в єдине ціле, якщо не придивлятися до них ретельно. Їх називають пікселами. Це слово походить від англійського слова pixel, що є скороченням від словосполучення picture's element – елемент зображення.
Піксел – найпростіший графічний об’єкт, що лежить в основі всіх графічних об’єктів.
KolourPaint — це графічний редактор, що дозволяє створювати зображення у вигляді набору пікселів.
Запуск програми KolourPaint здійснюють вказівкою меню Програми / Графіка / KolourPaint. Після запуску з’явиться вікно, зображене на малюнку.

Вікно редактора KolourPaint містить стандартні елементи програмного вікна: заголовок, кнопки керування вікном, рядок меню, робочу область, смуги прокручування, рядок статусу. Крім цього, у вікні KolourPaint розташовано елементи, властиві саме графічним редакторам, — панель інструментів і пенал кольорів.
Панель інструментів розташовано у лівій частині вікна KolourPaint і містить 19 кнопок. Призначення кожної кнопки можна прочитати на підказці, що з’являється при наведенні на кнопку вказівника миші. Для вибору інструменту вказівник миші необхідно помістити у поле з зображеннями інструментів. Необхідний інструмент вибирають клацанням лівої кнопки миші на зображенні інструменту. Ознакою вибору інструменту є «втоплений» стан вибраної кнопки і її контрастне виділення в меню. Вказівник миші на робочому полі набуває при цьому форму вибраного інструменту.
Пенал кольорів розташовано у нижній частині вікна. Він містить такі складові:
планшет кольорів
— показує поточний колір переднього плану у вигляді квадратика над іншим квадратиком, який показує поточний колір тла). Під час малювання за допомогою лівої кнопки миші буде використано колір переднього плану, а під час малювання за допомогою правої кнопки миші – колір тла. Якщо ви натиснете лінію з двома стрілками на кінцях, кольори тла і переднього плану поміняються місцями;
палітрa кольорів
— з неї вибрають кольори і відтінки для основного кольору і тла;
засіб для вибору подібності кольорів
— надає можливість працювати з розмитими зображеннями і фотографіями.
Робоче поле призначено для створення, відображення й зміни малюнку.
Рядок меню розташовано над робочим полем. Він містить кнопки Файл, Правка, Перегляд, Зображення, Кольори, Параметри, Довідка.З їх допомогою отримують доступ до вказівок і додаткових можливостей роботи з графічним редактором. Достатньо лише клацнути мишею на відповідному заголовку.
Панель інструментів розташовано у лівій частині вікна KolourPaint і містить 19 кнопок. Призначення кожної кнопки можна прочитати на підказці, що з’являється при наведенні на кнопку вказівника миші. Для вибору інструменту вказівник миші необхідно помістити у поле з зображеннями інструментів. Необхідний інструмент вибирають клацанням лівої кнопки миші на зображенні інструменту. Ознакою вибору інструменту є «втоплений» стан вибраної кнопки і її контрастне виділення в меню. Вказівник миші на робочому полі набуває при цьому форму вибраного інструменту.
Пенал кольорів розташовано у нижній частині вікна. Він містить такі складові:
планшет кольорів

— показує поточний колір переднього плану у вигляді квадратика над іншим квадратиком, який показує поточний колір тла). Під час малювання за допомогою лівої кнопки миші буде використано колір переднього плану, а під час малювання за допомогою правої кнопки миші – колір тла. Якщо ви натиснете лінію з двома стрілками на кінцях, кольори тла і переднього плану поміняються місцями;
палітрa кольорів

— з неї вибрають кольори і відтінки для основного кольору і тла;
засіб для вибору подібності кольорів

— надає можливість працювати з розмитими зображеннями і фотографіями.
Робоче поле призначено для створення, відображення й зміни малюнку.
Рядок меню розташовано над робочим полем. Він містить кнопки Файл, Правка, Перегляд, Зображення, Кольори, Параметри, Довідка.З їх допомогою отримують доступ до вказівок і додаткових можливостей роботи з графічним редактором. Достатньо лише клацнути мишею на відповідному заголовку.







Відкриття файлу здійснюють вказівкою меню Файл / Відкрити. У наступному вікні діалогу Відкриття зображення — KolourPaint:
- перейти на потрібний носій;
- відкрити потрібну теку;
- виділити потрібний файл;
- натиснути кнопку Відкрити.

Збереження зображення здійснюють вказівкою меню Файл / Зберегти як. У наступному вікні діалогу Збереження зображення з новою назвою — KolourPaint задати теку, в яку буде записано файл, і назву файлу. Діалог зберігання викликають також вказівкою меню Файл / Зберегти, якщо створений малюнок раніше не зберігали.

Інколи потрібно зберегти окремим файлом не весь малюнок, а лише його частину. У такому разі потрібно виділити потрібну частину (про це див. нижче) і скористатися вказівкою меню Зміни / Скопіювати у файл. У наступному вікні діалогу задати теку й назву файлу і натиснути Зберегти.
Створення зображень
Перед створенням зображення потрібно встановити його розміри. Для цього потрібно навести вказівник на один з маркерів зміни розмірів. Вони розташовані на правій чи нижній сторонах малюнка або у правому нижньому його куті. Вказівник набуде вигляду двонапрямленої стрілки. Натиснути ліву кнопку миші («захопити» маркер) й потягнути вказівник у потрібному напрямку. При цьому у правій частині рядка статусу (при натиснутій кнопці миші) подано (у пікселах) початкові розміри, встановлені розміри та прирости розмірів. Цю саму дію можна виконати за допомогою вказівки меню Зображення / Змінити розмір/масштаб… або натискання клавіш клавіатури Ctrl + E, після чого ширину й висоту надрукувати цифрами.
Створення зображень
Перед створенням зображення потрібно встановити його розміри. Для цього потрібно навести вказівник на один з маркерів зміни розмірів. Вони розташовані на правій чи нижній сторонах малюнка або у правому нижньому його куті. Вказівник набуде вигляду двонапрямленої стрілки. Натиснути ліву кнопку миші («захопити» маркер) й потягнути вказівник у потрібному напрямку. При цьому у правій частині рядка статусу (при натиснутій кнопці миші) подано (у пікселах) початкові розміри, встановлені розміри та прирости розмірів. Цю саму дію можна виконати за допомогою вказівки меню Зображення / Змінити розмір/масштаб… або натискання клавіш клавіатури Ctrl + E, після чого ширину й висоту надрукувати цифрами.

Комментариев нет:
Отправить комментарий